Napoli, Pompei Gezi Notları


Napoli'de düzenlenen eğitim sonrasında yaklaşık 10 saat gibi bi' boş vakit kalınca ne yapalım nereye gidelim derken Napoli'nin tehlikeli sokaklarında gezmektense Pompei'ye gitmeye karar veriyoruz.

Pompei'yi düşlediğimden çok farklı bulduğumu itiraf etmeyelim...

1. Şehir çok büyük, gezmek çok fazla zaman alıyor. Ben daha küçük bir yerleşim yeri bekliyordum.

2. Antik şehir neredeyse yerleşim yerlerinin içinde kalmış, şehrin içinden yerleşim yerlerini, apartmanları görmeniz mümkün. Dağ başında ıssız bir yerle karşılaşmayı umuyordum.

3. Son olarak o gösterilen heykeller, son anlarında katılaşmış insanların sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. Ya ben bulamadım ya da gerçekten böyle...


Pompei'ye Nasıl Gidilir?

Pompei'ye gelmek kolay... Napoli tren istasyonundan tek trenle ulaşabiliyorsunuz. Bilete vereceğiniz para sadece 2,6 Euro...

Fakat giriş ücreti bizler için maalesef biraz yüksek... Avrupa Vatandaşı olan arkadaşlarım 5,5 Euro öderken ben bunun tam 2 katı 11 Euro ödemek zorunda kalıyorum. Değer mi? Malta taş yığınına 5 Euro verdikten sonra Pompei 11 Euro'yu fazlasıyla hak ediyor diyebilirim...



Şehir'de ne ararsanız var, Amfi tiyatrolar, hamamlar, ibadet yerleri, büyük meydanlar, düzenli sokaklar, evler ve de en çok dikkat çeken, turistlerin en yoğun olduğu yer batakhaneler :)

Şehir hakkında internette fazlasıyla bilgi var o kısmına hiç girmeden, batakhaneleri anlatmak istiyorum. 5-6 odanın yer aldığı, her odanın girişinde kapı üstünde çeşitli pozisyonların resmedildiği ve taştan yapılmış yatakların bulunduğu ilginç bir yer... Ufak bir yer ama şehrin bu sebeblerle yok olduğu efsanesi anlatılırken bu yer ilgi merkezi oluyor...

Fotoğraflarla şehri anlatmak sanırım en iyisi...












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda İlginizi Çekebilir!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...B